Beszámoló

7.a osztályos diákjaink a Határtalanul! program keretében a Partiumban jártak.

A kirándulást megelőzően előkészítő foglalkozáson vettek részt, az utazás után értékelő foglalkozáson foglaltuk össze az utazás tapasztalatait, ismereteit.

Az előkészítésben a Barangoló digitális tartalomtárat is használtuk. (https://www.okosdoboz.hu/hu-HU/Hatarontuli#)

Úti napló

1. nap

Első megállónk Érsemjén volt, ahol a program a Kazinczy Ferenc – Fráter Loránd – Csiha Kálmán Emlékház vezetett megtekintése volt, koszorúzással egybekötve. Székelyhídi program következett ezután: látogatást tettünk a Petőfi Sándor Elméleti Líceumban, ahol megismerkedtünk az intézménnyel, közösen emlékeztünk a helyi diákokkal a Nemzeti Összetartozás Napjára. Bemutattuk a saját iskolánkat is, és a Petőfi-szobornál versekkel emlékeztünk az iskola névadójára. Itt koszorút is helyeztünk el. Majd – szintén közösen – részt vettünk egy városi Cool-túra programon, ahol játékos keretek között, vegyes csapatokkal ismerkedtünk meg Székelyhíd nevezetességeivel. Ezt követően utaztunk szálláshelyünkre, Hegyközszentmiklósra. Itt a település ismert embere, a helyi református lelkész, Árus László tiszteletes úr mutatta be a falu nevezetességeit és a helyi református templom történetét, illetve a határon túli magyarok helyzetéről beszélgetettek a diákokkal.

2. nap

Hegyközszentmiklósról elsőként Nagykárolyba utaztunk. Látogatást tettünk a Károlyi-kastélyban, sétáltunk a kastélyparkban. Ezt követően Kaplonyban folytattuk a programunkat, ahol a Károlyi-kripta megtekintése volt a programunk. Kismajtényban felkerestük a szatmári béke emlékhelyét, felidéztük a történelmi vonatkozásokat, és megkoszorúztuk az emlékművet. Érmindszent következett, ahol Ady Endre szülőházának meglátogatása volt a programunk. A tasnádi templomot kívülről tekintettük meg, és a buszon megismerkedtünk a vonatkozó kultúrtörténeti érdekeséggel. Sződemeteren Kölcsey Ferenc szülőházának megtekintése következett, a Himnusz közös eléneklésével, koszorúzással és az interaktív kiállítás vezetett megtekintésével zárult a napi program.

3. nap

Hegyközszentmiklóson Buda Gábor helyi termelőnél tettünk látogatást, aki a növénytermesztésről, állattenyésztésről, szőlőművelésről beszélt a diákoknak, és kóstolhattunk az általa készített húsfélékből. Ezután Nagyváradon tettünk honismereti vezetéssel városnéző sétát. Share